dimecres, 30 de març del 2011
dimecres, 23 de març del 2011
dilluns, 14 de març del 2011
activitats per a l'infant activitat 6
L'activitat que li faria fer a casa seria ajudar a parar la taula, dient.li posa el plat d'amunt de la taula , la cullera al costat del plat, el got ..... per treballar el concepte amunt i al costat
i l'activitat per treballar en l'aula podria ser enseñar amb unes imatges grans o un power imatges de nens per exemple amunt d'una cosa i avall de l'altra que quedi clar la posicio amunt i avall i despres fer una fixa que seria per exemple una imatge d'una granja i podria ser imantada o amb pegatins d'animals i anar dient posem el gat damunt de la casa o la vaca avalll de l'escala nose o coses així també treballo el concepte de amunt i avall
i l'activitat per treballar en l'aula podria ser enseñar amb unes imatges grans o un power imatges de nens per exemple amunt d'una cosa i avall de l'altra que quedi clar la posicio amunt i avall i despres fer una fixa que seria per exemple una imatge d'una granja i podria ser imantada o amb pegatins d'animals i anar dient posem el gat damunt de la casa o la vaca avalll de l'escala nose o coses així també treballo el concepte de amunt i avall
divendres, 11 de març del 2011
RESUM ESPAI I TEMPS
LA ESPAIALITAT
És la capacitat d'orientar-se en l'espai.
L'adquisició de l'espaialitat i la maduració corporal, han de transcorre paral-lelament, ja que fins no conèixer les parts essencials del cos, no es podran situar en l'espai; l'adquisició de l'espaialitat i la lateralitat també van relacionades, s'ha d'adquirir un bon concepte d'esquerra-dreta.
Primerament el nen s'ha d'orientar en l'espai, que és la capacitat d'ubicar-se en l'espai en relació amb els objectes,això succeeix primer en l'espai corporal i, a partir de que el nen es pot desplaçar en l'espai ambiental, i ho fa mitjançant relacions topològiques (relacions que estableix el nen amb els objectes). Aquesta etapa s'anomena etapa perceptiva i transcorre dels 0 als 5 any, però no deixar d'establir relacions topològiques en aquesta edat
Hi ha diferents tipus de relacions topològiques:
- d'orientació (amunt i avall)
- de situació (dintre, fora)
- de superfície (ple, buit)
- de tamany (gran,petit)
- de direcció (d'aquí fins allí)
- de distància (lluny, a prop)
- d'ordre o de successió (ordenar els objectes en funció d'algunes qualitats)
L'estructuració espaial, és la capacitat d'orientar i situar els objectes o subjectes entre si.
De 5 a 7 anys ho fan mitjançant relacions projectives (relacions en dos dimensions), i partir dels 7 anys, amb relacions mètriques (distàncies numèriques, metres, cm...) Aquesta etapa s'anomena etapa representativa.
És a dir, de l'orientació i l'estructuració espaial, sorgeix l'organització espaial.
EL TEMPS
L'estructuració temporal ens permet coordinar la seva activitat, organitzar la vida quotidiana... segons les característiques següents:
- L'ordre i la successióFa aparèixer les nocions de present,passat, avui, demà.... a través de la repetició regular de les accions que memoritzarà i percebrà el moviment temporal.
- La duradaTemps que passa entre el principi i el final d'una acció, apareix la noció de límit, pel nen la durada es el temps que passa fent una acció, hora,minut....
- IntervalDurada limitada entre dos activitats, comporta una idea de repòs, pausa,espera...
- La IrreversibilitatA partir de la vivència quotidiana el nen aprèn que el temps passa i no torna,i que vindrà un temps que encara no es present. Segons Piaget sols la memòria i la comprensió del temps poden remuntar-la. Integra la noció d'edat, aviat, tard....
- La velocitatTemps que dura el recorregut d'un espai, per realitzar una acció
- La periodicitatApareix amb tots els esdeveniments, es repeteixen regularment, és el cas del dia i la nit, l'estació de l'any,setmanes, mesos....
- El ritmeEl nadó disposa de conductes rítmiques i d'una motricitat rítmica pròpia, els ritmes exterior i interiors, trobaran poc a poc un ajustament.El ritme el podem definir com la porció de temps entre diversos sons o moviments repetits, i cada persona té el seu propi ritme.
Hi ha tres classes de temps:
- Temps biològicSón els ritmes naturals, el dia, la nit, l'hivern....
- Temps subjectiuLa percepció imaginària que té cada persona del temps, que ha anat creant amb unes relacions específiques. Per exemple, un nadó que té gana i espera el seu biberó, alguns segons poden representar una eternitat
- Temps objectiuEl sistema de referència temporal que té cada civilització i cultura, i que pot regular les vides quotidianes, situar els esdeveniments passats o programar els futurs. Per exemple, els esdeveniments històrics, fenòmens astronòmics...
L'estructuració del temps és realitza en tres nivells:
- Fase sensoriomotora ( 0-2 anys)
- Per al nadó, l'existència del temps està assimilada als ritmes interns del cos, al percebut per la mare i de les sensacions de benestar i malestar
- Fase representativa (2-7 anys)És realitza el pas entre el temps viscut i el temps representat, i del temps subjectiu al objectiu. A partir dels tres anys començà a situar-se en el temps objectiu, comença a organitzar les seves accions i, més endavant aprendrà a planificar-se el treball i gestionar el temps.
divendres, 4 de març del 2011
dimecres, 12 de gener del 2011
UF2.ACTIVITAT4.INDIVIDUAL
FOTO Nº1
L'infant està panxa enlaire agafant-se els peuets amb les mans,crec que està damunt d'un llit com si l'acavesin de banyar,sota te una tovallola.Suposo que deu tenir uns 8 mesos o 7.L'infant està tranquil i mirant fixe endavant.
FOTO Nº2
Es veu un nen despullat gatejant pel passadís,no se li pot observar be la cara,però suposo que com tot infant que te un fi deu estar amb cara sonrient.Suposo que la seva edat es d'uns 10-11 mesos.
FOTO Nº3
Veiem una nena amb un plat sobre la taula i dos trosos de pizza,te una ma a l'ull com si li estigues costant la vida menjar-se la pizza.Deu tenir uns 4 anys.
FOTO Nº4
Podem observar dos noiets africans i pel poc que es veu endarrera deuen estar a l'àfrica; i s'ho estan passant teta menjant amb les mans alguna cos que en la foto amb blanc i negre no distingeixo i crec que deuen tenir 3 anys aproximadament.
L'infant està panxa enlaire agafant-se els peuets amb les mans,crec que està damunt d'un llit com si l'acavesin de banyar,sota te una tovallola.Suposo que deu tenir uns 8 mesos o 7.L'infant està tranquil i mirant fixe endavant.
FOTO Nº2
Es veu un nen despullat gatejant pel passadís,no se li pot observar be la cara,però suposo que com tot infant que te un fi deu estar amb cara sonrient.Suposo que la seva edat es d'uns 10-11 mesos.
FOTO Nº3
Veiem una nena amb un plat sobre la taula i dos trosos de pizza,te una ma a l'ull com si li estigues costant la vida menjar-se la pizza.Deu tenir uns 4 anys.
FOTO Nº4
Podem observar dos noiets africans i pel poc que es veu endarrera deuen estar a l'àfrica; i s'ho estan passant teta menjant amb les mans alguna cos que en la foto amb blanc i negre no distingeixo i crec que deuen tenir 3 anys aproximadament.
dijous, 6 de gener del 2011
ACTIVITAT 3 U.F.2. GRUPAL
EL PRIMER AÑO
4-6 semanas: Al nacer, la cabeza del recién nacido es muy grande relación a su cuerpo y, unido a que los músculos del cuello no son suficientemente fuertes para aguantar su cabeza, es necesario sujetársela cuando cogemos al bebé en brazos.
Al mismo tiempo, va fortaleciendo las rodillas y las caderas y no las tiene tan flexionadas.

Entre los 3-4-5 meses: La musculatura de su cuello se va fortaleciendo poco a poco y una prueba de ello es que, manteniendo al bebé en posición erecta, sostiene la cabeza durante más de 10 segundos. Además, empieza a aguantarse sentado durante un periodo corto de tiempo si no tiene ningún tipo de soporte lumbar.
A los 6-7 meses: Acostado boca a bajo, el bebé es capaz de levantar la cabeza y el pecho apoyándose con las manos y manteniendo los brazos extendidos.
Por otro lado, empieza a girarse sólo pasando de la posición prona a la supina y a la inversa. También, si alguien lo sostiene por los brazos, se mantiene derecho con los pies en el suelo y las piernas en posición vertical. Hay que destacar que ya mantiene el tronco recto y que no necesita sujeción para mantenerse sentado.

Durante los 8-9-10 meses: El bebé empieza a sentarse sólo partiendo de la posición prona o supina e incluso se desplaza por el suelo reptando, arrastrando el culo o gateando. Además, sus piernas ya aguantan el peso del cuerpo lo que ayudará a que se mantenga un rato de pie con ayuda. En cuanto a las extremidades superiores, y en concreto a sus manos, el bebé sabe hacer la pinza y sacar objetos que están dentro de una cesta o una caja y éstos los golpea entre sí.
También hay que destacar que, cuando está de pie, se mantiene en esta posición sin ayuda durante más tiempo y si se le ofrece la mano, el bebé anda.
EL SEGUNDO AÑO


Entre los 17-18-19 meses: El bebé coge granos de cereales haciendo la pinza, construye torres de 4 cubos, hacer garabato circulares, gira hojas de papel, es decir, hace diferentes técnicas plásticas con diferentes materiales. En esta etapa la estimulación motriz no sucede a través de actividades específicas, sino por la práctica de técnicas plásticas. En este caso será muy importante la estimulación de la motricidad fina.
A los 18-19-20 meses: El bebé puede sentarse sólo, aunque con alguna dificultad, en una silla que le llegue a la altura de sus rodillas y sin necesidad de que la silla tenga brazos.


También empieza a subir y bajar escaleras poniendo los dos pies en cada peldaño cogido de la mano de alguien y a esta edad, además, ya sabe andar de lado y hacia detrás aunque cae a menudo cuando corre al no controlar la parada ni el giro.
Ahora ya recoge objetos del suelo sin dificultad y sube escaleras sin cogerse.
A partir de los 22-23-24 meses: El niño empieza a sentir el ritmo y disfruta moviéndose como si bailara. Sabe correr pero no frenar, ni pararse en las esquinas. Este paso es un gran desarrollo ya que el niño tiene los pasos básicos de su cuerpo asimilados y ya puede coordinar la voluntad con su cuerpo, aunque este en un proceso de aprendizaje.
EL TERCER AÑO

Segundo trimestre (30-36 meses): Construye un puente imitando un modelo. Realiza la acción de desenvolver un objeto la cual lo consigue fácilmente y sin extirpar el papel.
Subscriure's a:
Comentaris (Atom)